torsdag 25 augusti 2016

Bygga vedbod

Skydda veden med en fin vedbod. Här får du både inspiration och bygginstruktioner för hur du kan bygga din egen vedbod. Din ved ska ligga på tork i minst ett år för att brinna optimalt. Så om du inte redan har en vedbod är det hög tid att bygga en! Vedladan är en vedbod , vedförvaring, vedskjul i form av en byggsats.


Enklare kan det inte bli att få en snygg vedförvaring. Besök vår webbplats för mer. På nätet kan man hitta ritning på att bygga en vedbod eller ett vedskjul.


Billigt vedskjul kan man köpa av Jula och Bauhaus. Det ska inte vara svårt att bygga rätt. Ta hjälp av en certifierad bygg - och trävaruhandlare så märker du skillnaden. Blomsterverkstad på sommaren och vedbod på vintern.


Därmed får du glädje av uthuset hela året. Tjena , jag heter Tommy, välkommen till min lilla blogg! Jag ville bara berätta om vad som hände när jag tänkte jag skulle bygga en Vedbod hemma. Handla enkelt och smidigt på nätet med hemleverans till hela Sverige.


Om du är händig, och kan hantera de vanligaste verktygen kan du kanske bygga din egen vedbod. Men, om du inte kan, eller vill, bygga själv,. Bygg själv efter vår ritning. Det jordkällaren är för potatisen är vad vedboden är för klabbarna och det är klart att du. Vi har byggt ett nytt vedskjul av lastpallar och presenning.


Där ryms cirka kubikmeter huggen ved. Så här gör man: Vi lägger grunden genom att släta ut. Det finns vissa undantag från kravet på bygglov om du har ett en- eller ett tvåbostadshus. Du kan få bygga uteplatser, skärmtak, friggebodar, tillbyggnader. Ligger veden och skräpar under en presenning?


Redskapsbodar, Här får du tips och goda råd om vad du behöver tänka på om du funderar på att bygga eller köpa en ny redskapsbod. Men min plan är att bygga den året efter Australien. Du har alltså byggt exakt samma vedbod eller har du redan en vedbod ? Jag har dålig koll på var du kan hitta den ritning du söker.


Fylld med torr kluven ved i den mängd du behöver. Slipp allt arbete med frakt, bära in, stapla, täcka över, städa m. Snickarexperten Anders Öfvergård ger de bästa tipsen när du ska bygga friggebod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg