måndag 3 april 2017

Bygga vedförråd

Bygga förråd själv – Sök igenom bästa fastighetsförteckningarna på Mitula. Skydda veden med en fin vedbod. Här får du både inspiration och bygginstruktioner för hur du kan bygga din egen vedbod. Har man en öppen spis eller en vedspis behöver man också ett vedlager. Hej, Har just påbörjat att gräva för plintar till mitt vedförråd som jag ska bygga nu i sommar inspirerad av peppei den här tråden:.


Hej på er, har själv byggt en lite vedförråd , ca m2.

Min enkla konstruktion blev ok tycker jag. Utgick från en 3m eter lång lastpall, sedan. Din ved ska ligga på tork i minst ett år för att brinna optimalt.


Så om du inte redan har en vedbod är det hög tid att bygga en! Alternativ till monteringsfärdiga vedbodar, vedförråd och vedskjul som byggsats är att själv bygga en vedbo vedförråd och vedskjul i plåt eller i trä. Fast det är inte alltid så säkert att man sparar pengar på att bygga själv. Och framför allt tar det längre tid.


Högst två bodar på tomten. Det ska inte vara svårt att bygga rätt.

Ta hjälp av en certifierad bygg - och trävaruhandlare så märker du skillnaden. Tjena , jag heter Tommy, välkommen till min lilla blogg! Jag ville bara berätta om vad som hände när jag tänkte jag skulle bygga en Vedbod hemma.


Vedförråd byggsats – Sök igenom bästa fastighetsförteckningarna på Mitula. Tänkte bygga mig ett vedförråd och kommer då till frågan: Hur stort ska det va? Hur mycket plats behöver kubik staplad ved?


En vedbod där du kan förvara all ved känns ju också nödvändigt och det är inte speciellt svårt att bygga ett bra vedförråd eller en funktionell vedbod. Info för bygga vedförråd ritning. Få resultat från sökmotorer i en! Bor i ett centralt villaområde. Mitt problem är att vår granne(huset bredvid) har byggt ett vedförråd på ca 2. Jämför priser och läs recensioner på Uthus.


Vedladan är en vedbo vedförvaring, vedskjul i form av en byggsats. På vår webbplats kan ni läsa mer om hur enkelt det är att montera vår vedbod!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg