fredag 27 januari 2017

Väva mattor

Nordens största nätbutik för heminredning på nätet. Shoppa online till bra pris! Snygga mattor till bra priser. Det finns så många olika sätt att göra saker på och jag har fått en del frågor om hur jag brukar göra när jag väver trasmattor. Här kommer några svar och.


Väv mattor utan vävstol Att väva är roligt!

Av tjockt bomullssnöre skapar du den här härliga mattan. Läs vad du behöver och hur du gör här. Men så väver man en matta man vill visa för så många som möjligt. En rosengångsmatta i min favoritfärg! Både innehållsrik och mycket inspirerande.


Efter en dags hårt arbete var väven uppsatt och det var dags att börja väva. Jag hade bläddrat i böcker för att få idéer vad gäller mönster och klippt. Väv trendiga bordstabletter, löpare, mattor eller annat valfritt i spännande material!

Man kan väva tuskaft, panama, batavia. Vi har vävt en hel del mattor på olika varpar med skvx-vävstolen. Man behöver bara lite mer material,. Hemvävda trasmattor av begagnade jeans.


Slitstarka och vackra gångmattor vävs på beställning av Ann-Helen Eskilsson. Hejsan Ingeger Glad att veta det finns någon annan i världen som tänkar som jag! Jag kardar och spinner ock ska nu väva ull mattor ! Jag också tar lång tid att.


Teknik att väva Trkniken att väva för. Denna pin hittades av Kristina Masgård. Hitta (och spara!) dina egna pins på Pinterest.


En skön känsla när det är klart och dags att börja väva ! När jag ska väva en matta , har jag en inre bild av hur den ska se ut och i vilka färger,. När jag väver mattor i gåsögon brukar jag ha de yttersta varptrådarna osolvade - skyttlar in över och ut under varje gång. Trasmattor - Trasmattor vävs för hand enligt gammal tradition i stora vävstolar. Mattvaruhuset kan erbjuda ett jättesortiment av trasmatta i olika kvaliteter. Vi har självklart ett utbud av traditionella trasmattor i butiken, men de mattor vi väver på beställning använder vi oftast inte gamla lakan till.


Hos oss hittar du vackra trasmattor av hög kvalité.

Köp din nya matta i vår webbutik idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg