onsdag 6 september 2017

Bygg spalje

Vi använder cookies och likande tekniker (gemensamt kallande cookies) för att göra våra sidor och tjänster enklare att använda samt för att kunna anpassa våra. En spaljé är ett vackert inslag i trädgården. Den är lätt att bygga själv, och följer du våra bygginstruktioner kan du göra det på en helg. Spaljé – visst går det bra att bygga själv.


Spaljén skapar en mysig rumskänsla utomhus och blir en dekorativ klättervägg för klängväxter. Karin Almström från ”Hemmafixarna” visar hur du snabbt och enkelt kan bygga en egen spaljé till trädgården. Bygg spaljén som Martin Timell.


En stämningsfull och grönskande spaljé-ingång till trädgården känns mysig och välkomnande. Vad behövs för att bygga en spaljé? En av de enklaste saker man kan snickra ihop på egen hand är nog en spaljé. Här har vi listat de viktigaste sakerna man bör tänka på innan man på.


Här visas exempel på hur staket, skärmar och spaljeer kan konstrueras för att få önskad funktion som avgränsning, insynsskydd eller vindskydd. Idag har jag roat mig med att gräva upp kirskål och att bygga en spalje. Kirskålen är verkligen ett rent helvete att få upp.


Det ligger makadam överallt i. Den kan också användas som rumsavdelare i trädgården. Behöver du en spaljé till dina trädgårdsväxter? Här får du bra tips om spaljéer och beskrivning om vad man behöver tänka på när du ska göra en spaljé.


Dra ett snöre mellan käpparna för att få en rak linje. För att kunna kontrollera att hörnen blir vinkelrätta, bygg en överdimensionerad vinkelhake i trä. Hitta tillverkare, butiker och återförsäljare för att köpa eller bygga spalje inomhus och utomhus. Handla enkelt och smidigt på nätet med hemleverans till hela Sverige. Hej, planerar att bygga en spalje på m höjd runt delar av vår tomt.


Den kommer vara längre än m från huset och närmare grannen än m. Dörr och fönsterkarmarna sätts på plats. Prövar att fönster passar. Notera att ”underarmar har fästs i. Jag har äntligen gjort det: byggt en staket-spaljé mot min granne.


Jag har funderat i en massa år, förra året köpte jag jordankare, men trodde jag skulle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg