fredag 28 juli 2017

Lägga trall ådring

Köp trallvirke på Byggmax. Snabb leverans, oslagbara priser! Hörde något om att det är viktigt vilken sida, med avseende på träets ådring ,. Skall själv lägga trall till helgen (lärk). Jag har även fått lära mig att sätta kärnvirket uppåt när jag lägger trall på. Rent logiskt vill jag lägga kärnveden uppåt för att få rätt.


En av de mest väsentliga är att de är lätta att lägga och anpassningsbara även till mark. Lämna minst mm springa mellan husvägg och trall för. Idag körde jag så äntligen igång med att lägga trall på uteplatsen.


Igår köptes allt virke in och jag hade satt klockan på 6. Här är nybörjarmisstagen du ska undvika när du bygger med trall. Hela den här avdelningen är en annons. Olja ger en fin yta som framhäver träet naturliga ådring och karaktär. Sugs oljan snabbt in i träet så fortsätter du att lägga på olja tills träet är. Det här är en klurig fråga!


Ett rakt och formstabilt virke är lättast att lägga och jobba me. Vilken skruv ska jag använda när jag skruvar trall ? Ecotrallen är en miljövänligare trall som är tillverkad av gummiträdets kärna. Riktigt trä - Naturlig ådring och färg. Hårt - hårdare än teak.


Femte delen i vår altanserie går igenom hur du skruvar trall och ramar in golvet med en fris. Ska man välja trall i trä (teak) eller i annat material? Att lägga trätrall på sin balkong eller uteplats är både enkelt och snyggt.


Detta beror på att pigmentet i lasyren sugs in olika beroende på träets hårdhet. Träets ådring framträder alltså mycket tydligt på detta sätt. Vi erbjuder flera alternativ av trall och utegolv till din. Ytan kan liknas vid drivved och träets ådring.


Vi visar hur du enkelt lägger trall på tex din balkong. Lägg den rillade trallen där du. Sedan blev det till att mata på med trall.


När jag började lägga trallen så kunde jag notera att det också blev den finare sidan av trät. Vad ska man välja för trall ? Så valde vi att lägga komposit men då bara runt. Efter rengöring och inoljning så blir den ljusare med mörk ådring. XL TRALL : Denna trallkvalitet. Det självklara valet för dig som inte vill lägga ner mycket pengar och tid på underhåll.


Praktiskt och passar i de flesta miljöer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg